Ποδοχώρι – Κορυφή Ματί (Μάτι 1956μ.)

H διαδρομή αυτή αποτελεί μια διάσχιση της νότιας κορυφογραμμής του Παγγαίου. Έχει συνολικό μήκος 20 χιλιόμετρα και στο μεγαλύτερο μέρος της κινείται στην αλπική ζώνη του βουνού που είναι εντελώς γυμνή από δένδρα. Όταν ο καιρός είναι καθαρός υπάρχει πλήρης οπτική επαφή της κορυφογραμμής και των κορυφών που θα διασχίσουμε χωρίς μεγάλο πρόβλημα προσανατολισμού ενώ θα έχουμε την ευκαιρία να αντικρίσουμε όμορφα τοπία και να θαυμάσουμε την θέα προς το Βόρειο Αιγαίο. Αν όμως ο καιρός δεν επιτρέπει τη ορατότητα ή υπάρχει πιθανότητα ομίχλης, είναι καλύτερα να μην επιχειρήσουμε την διάσχιση αν δεν γνωρίζουμε καλά το βουνό ή αν δεν διαθέτουμε GPS αφού είναι πολύ εύκολο, καθώς δεν υπάρχει συγκεκριμένο μονοπάτι, να χάσουμε τον προσανατολισμό και να ταλαιπωρηθούμε αρκετά. Η διάσχιση διαρκεί περίπου 8 ώρες και 6 όταν επιχειρηθεί από την αντίθετη κατεύθυνση. Το προτιμότερο είναι να συνδυαστεί με διανυκτέρευση σε κάποιο από τα καταφύγια του βουνού και με κατάβαση ή κατάβαση από κάποια άλλη διαδρομή του βουνού.

Από τον κεντρικό δρόμο Καβάλας-Θεσσαλονίκης (παλιά επαρχιακή οδός) στο Ποδοχώρι ανηφορίζουμε ΒΔ το χωριό για να καταλήξουμε σε χωματόδρομο τον οποίο και ακολουθούμε. Προσπερνάμε μεγάλη ποτίστρα και συνεχίζουμε δεξιά στο χωματόδρομο οποίος τελειώνει σε χαρακτηριστικό μέρος με πλατάνια (5 χιλ περίπου από τον κεντρικό δρόμο). Στο σημείο αυτό ξεκινάει το μονοπάτι. Κατευθυνόμαστε προς το ρέμα και αμέσως στρίβουμε δεξιά (Ν-ΝΑ). Το μονοπάτι στην αρχή κινείται σε διαβρωμένο έδαφος αλλά γρήγορα γίνεται εμφανές και μπαίνει σε δάσος για να καταλήξει σε ράχη. Ακολουθούμε πια την ράχη για να καταλήξουμε σε φαρδύ χαρακτηριστικό ώμο. Από επάνω μας βλέπουμε στην κορυφογραμμή του βουνού που είναι και ο στόχος μας. Το μονοπάτι καθαρό αλλάζει κατεύθυνση προς τα δυτικά για να τραβερσάρει την πλαγιά μέχρι την διπλανή χαρακτηριστική ράχη πάνω από χωματόδρομο. Από εδώ ανηφορίζουμε πια για να βγούμε στην κορυφογραμμή. Με ανατολική πια κατεύθυνση προσπαθούμε να κινούμαστε πάνω στην ράχη του βουνού ακολουθώντας τα μονοπάτια που έχουν ανοίξει οι αγελάδες. Γρήγορα καταλήγουμε σε διάσελο δίπλα σε χωματόδρομο. Ανηφορίζουμε την πλαγιά μπροστά μας περνώντας πάνω από την εντυπωσιακή μικρή ορθοπλαγιά που έχουμε στα δεξιά μας χωρίς να απομακρυνόμαστε ποτέ από την ράχη του βουνού. Τώρα πια στα δεξιά (Νότια) στο βάθος βλέπουμε τα χτένια (μια χαρακτηριστική βράχινη κόψη) και αριστερά (Βόρεια) σε μικρό διάσελό το λευκό καταφύγιο του ΕΟΣ Ροδολίβους. Ανηφορίζουμε την απότομη πλαγιά για να ξαναβρεθούμε στην ράχη του βουνού που σιγά-σιγά μας φέρνει κάτω από την κορυφή Κούμπλη. Για να την αποφύγουμε την τραβερσάρουμε από αριστερά όπου συναντάμε και τα πασαλάκια του εθνικού μονοπατιού 04 που έρχονται από το Ροδολίβος και καταλήγουμε σε φαρδύ διάσελο με κατεστραμμένη πέτρινη στάνη. Στα αριστερά μας και Βόρεια διακρίνουμε την κορυφή Βοσκός ή Βλάχος που είναι η τρίτη ψηλότερη του Παγγαίου (1858 μ.) προς την οποία πρέπει να κατευθυνθούμε. Εδώ τα πασαλάκια μας οδηγούν αριστερά διαγράφοντας ένα μεγάλο κύκλο. Για συντομία όμως εμείς ανηφορίζουμε την πλάγια για λίγο και στη συνέχεια στρίβουμε αριστερά προς τον Βοσκό για να καταλήξουμε σε ρεματιά όπου ξανασυναντάμε τους στύλους του 04. Με κατεύθυνση πια ΒΑ ανηφορίζουμε την ρεματιά μέχρι το τέρμα της Από εδώ πια αντικρίζουμε μπροστά μας την ψηλότερη κορυφή του Παγγαίου (Μάτι 1956μ.) με την κεραία της ΕΡΤ επάνω της όπου και φτάνουμε σε 20 λεπτά. Για το καταφύγιο του Χαζηγεωργίου ακολουθούμε τον χωματόδρομο και στην πρώτη δεξιά φουρκέτα που κάνει ο δρόμος πάνω από δεξαμενή νερού πιάνουμε το μονοπάτι του Τρίκορφου που μας οδηγεί στο καταφύγιο.