Βόρεια Ορθοπλαγιά-Ηχώ

Βόρεια ορθοπλαγιά – Καλλιθέα

«Ηχώ» : II  3, 150m

Στις 13/02/2010 ανοίχτηκε από τους Χρόνη Σιούλα και Μιλτιάδη Ζαχαρούδη μία νέα διαδρομή χιονιού-πάγου, στη βορινή πλευρά του Λαϊλιά και συγκεκριμένα κοντά στη θέση «Μπαλκόνι (κιόσκι) της Καλλιθέας».

Για την πρόσβαση (συνολικά 50’) ξεκινάμε από το χιονοδρομικό και ακολουθούμε τον ασφάλτινο δρόμο που μας οδηγεί στην «πλατεία των Βλάχων» ή «Μπαλτά Τσαΐρ» (20’). Σε περίπτωση που ο δρόμος αυτός είναι ανοικτός για οχήματα, η πρόσβαση μειώνεται κατά πολύ. Από το βάθος της πλατείας (πέτρινη βρύση) ξεκινά ανηφορικός χωματόδρομος που μας κατευθύνει προς «Καλλιθέα» (υπάρχει ξύλινη πινακίδα στην επόμενη διασταύρωση) και 100 μέτρα πριν το κιόσκι κατηφορίζουμε στη ρεματιά μέχρι χαρακτηριστικό αρνητικό βράχο-στέγη (20’). Από εκεί αρχίζουμε να τραβερσάρουμε προς αριστερά στα ριζά των βράχων μέχρι τη βάση της διαδρομής (10’).

1η σχοινιά (45m) : Στην 60° αρχική πλάκα δε σχηματίζεται πάντα πάγος σε όλο το πλάτος της και το χιόνι που πολλές φορές την σκεπάζει, δυσκολεύει τον εντοπισμό σημείων ασφάλισης (χρησιμοποιούμε κοντές παγόβιδες περισσότερο για «ψυχολογική» ασφάλιση). Στα πρώτα δέντρα που βρίσκουμε στα δεξιά μας κάνουμε ρελέ.

2η σχοινιά (30m) : Κατευθυνόμαστε προς την μεγάλη οξιά του επόμενου παταριού και το μόνο «εμπόδιο» που βρίσκουμε είναι ένας 6μετρος καταρράκτης (80°) που παίρνει καλές παγόβιδες.

3η σχοινιά (35m) : Ακολουθούμε το «λούκι» που υπάρχει ακριβώς πίσω από το ρελέ. Στα μέσα περίπου της σχοινιάς υπάρχουν στα αριστερά μας, αν δεν έχουν καλυφθεί από χιόνι ή πάγο, σχισμές για ασφάλιση. Ρελέ γίνεται στα πρώτα δεντράκια που βρίσκουμε.

4η σχοινιά (40m) : Συνεχίζουμε στο 60° λούκι μέχρι την επόμενη οξιά και μετά ανεβαίνουμε την τελική πλάκα (70°), η οποία όπως και στην 1η σχοινιά μπορεί να μας προβληματίσει στην ασφάλισή της.

Για την επιστροφή ανηφορίζουμε στη δασωμένη πλαγιά μέχρι να συναντήσουμε το χωματόδρομο που μας βγάζει στο κιόσκι-μπαλκόνι.

Χρήσιμα υλικά: 5 παγόβιδες, 2-3 μικρά friends, μερικά μικρά-μεσαία καρύδια και ιμάντες για τα ρελέ στα δέντρα. Έξτρα υλικά ένα deadman σε περίπτωση που στο ξεκίνημα της τέταρτης σχοινιάς υπάρχει συσσωρευμένο χιόνι μέσα στο λούκι.

Σημειώνεται ότι δεν χρησιμοποιήθηκαν μόνιμες ασφάλειες για το άνοιγμα της διαδρομής.

Παραλλαγή

Το Σάββατο 18-12-2010 έγινε από τον ΧΡΟΝΗ ΣΙΟΥΛΑ  και ΒΑΣΙΛΗ ΣΤΑΜΠΟΥΛΗ  η παραλλαγή των 2 πρώτον σχοινιών  της διαδρομής ΗΧΩ.

Η πρώτη σχοινιά (30μετρα III,2) είχε κοινό ξεκίνημα και αμέσως αριστερά σε χιονισμένη ράμπα μέχρι το δέντρο για ρελε.

Η δεύτερη σχοινιά (30 μετρά Μ3+) συνεχίζει σε χιονισμένη πλάκα όπου στο τελείωμα μπαίνεις σε ένα δίεδρο (βράχο) όπου είναι και η δυσκολία τις σχοινιάς Μ3+ και αμέσως σε ένα λούκι με πάγο με κατεύθυνση δεξιά στο πατάρι όπου κάνουμε ρελε(δέντρο)

Οι επόμενες 2 σχοινιες είναι ίδιες  τις διαδρομής ΗΧΩ.

Τα υλικά για την παραλλαγή ήταν μια παγοβιδα 13αρα,καρυδάκι Νο4 και ιμάντες.